Fika med Madelene Billman

Åh vad kul det känns med Lördag igen för det betyder ju att det är dags för en ny intervju. Idag låtsasfikar jag med mode ikonen och allmänt bästaste Madelene Billman.8S0A3636-3Klockan är 14.00 på en onsdag och jag har fått chansen att träffa dig öga mot öga för att göra en liten intervju. Vart träffas vi? Vart har du gjort innan och vad kommer du göra efter intervjun?
Vi träffas längst in i det lilla rummen på Espresso House Stureplan. Innan har jag stressat runt och plockat kläder till en kommande plåtning för Colin.se. Efter mötet ska jag tillbaka till konkret som ligger i närheten och lasta av alla kläder och antagligen svara på enhel del mejl.

MG_9547-4Pinsamt nog är jag lite sen och kommer in med andan i halsen. Allt blev så stressigt. Vad gör du när du känner dig stressad eller kanske till och med lite nere? Vad gör du för att få ny energi?
Jag blir ofta väldigt stressad men har lärt mig att handskas med det och uppfattas ofta som en lung person i stressade situationer. Jag brukar att tänka att jorden inte går under bara för att jag är sen, och lever efter mottot att allt ordnar sig. För att få ny energi träffar jag mina vänner och gör något roligt för att få tankarna på annat. Att skratta mycket ger mig ny energi.

8S0A1409Självklart har jag förberett lite frågor till vår intervju. Frågan jag är mest nyfiken över är hur du finner motivation i din vardag?  Vad är svårast med att driva en egen blogg och där med också vara sin egen chef?
Motivationen ligger nog i att jag får jobba med något vissa bara drömmer om. Jag är lyckligt lottad och lever på de varje dag! Sen att få så mycket fina kommentarer på stan, instagram och bloggen gör det hela så mycket roligare vilket också leder till ökad motivation.

Det svåraste med att driva blogg i kombination med heltidsjobb och frilansande är nog att tiden inte alltid räcker till. Man får inte glömma att många stora bloggare/bloggerskor gör detta på heltid och har folk som hjälper dem med foto och dylikt. Jag får springa ut på raster och fota dagens outfit så kvalitén och miljö kanske inte alltid är den jag önskar. Att vara min egen chef älskar jag! Jag har väldigt hög disciplin på mig själv och är väldigt bra på att planera.

8S0A4334-2Sitter man mitt emot Madelene Billman måste man passa på att ställa några mode frågor. Hur ser dagens outfit ut? Hur har din stil utvecklats under åren? Hur har du hittat just din stil?
Just eftersom att de är kallt ute denna dag och för att jag jobbar så har jag på mig en skön stickad tröja av oversize modell, vippig kjol, sköna stövletter och en kappa. Gärna att något av plaggen är i färg eftersom jag har lite svårt att gå svartklädd från topp till tå. Min stil har förändras väldigt mycket på tio år. I och med yrket som stylist har jag börjat våga mer och försöker alltid att klä mig efter min egen smak. För tio år sen påverkades jag mycket av min omgivning och klädde mig efter vad de tyckte var snyggt.

22-augusti-040-2Tiden för intervjun är slut. Det är dags för mig att gå men innan jag går måste jag passa på att fråga hur din framtid ser ut? Vart hoppas du att du är om 10 år?
Bloggen kommer nog att finnas kvar men kanske inte med samma entusiasm och inriktning. Den har blivit en del av mitt liv och att inte blogga skulle kännas jätte konstigt. Annars så hoppas jag att jag kommer att fortsätta att jobba redaktionellt och förhoppningsvis kommer Colin Magazine som jag driver just nu att växa och bli större. Vem vet, om tio år kanske de till och med blir en tidning. Men den som lever får se! Sen vill jag ju också styla mer både tv och redaktionellt. Förutom jobbet så har jag en kärleksfull familj, har flyttat till en större lya och lever varje dag som om de vore min sista.8S0A9899-2

Translation: Interview with blogger and Chief in Editor of Colin.se Madelene Billman. 

 Bloglovin´ Instagram

Leave a comment